|
|
Vill du att webben ska
vara en platt anslagstavla eller att den ska generera
affärer och bidra till ökad försäljning?
Projektledning av Webbprojekt
Vi driver alltid våra projekt utifrån en strukturerad projektmetodik, kundens eller vår egen. Kundernas interna projektmetodik är ofta
en anpassning av RUP. Den tekniska utveckling är vanligtvis baserade på SCRUM eller varianter på den. Val av projektmetodik sker alltid i samråd med
uppdragsgivaren. Finns ett projektdirektiv framtaget baseras vår projektbeskrivningen på den. Projektbeskrivningen reglerar tidplan, budget, resurser,
delmål, mål, innehåll, avgränsningar, etc och godkänns alltid av kund innan projektstart.
IT-Marketings styrka ligger i, utöver att driva projekten
inom tids- och kostnadsramar, att tillvarata affärssidans krav på kundnytta i kombination med att säkerställa att den tekniska lösningen är den bästa möjliga för projektet.
Vi har genomfört många webbprojekt baserade på EPiServer (Proact, SvD/Schibsted), det första projektet redan 1999.
Men även andra plattformar som MOSS har använts, val av teknisk
plattform görs alltid i utifrån kundens bästa och i samråd med kund.
Kontakta IT-Marketing för mer information hur man driver ett webbprojekt på ett professionellt sätt.
|
|
|
Kundcase - Proact |
|
"- När websiten togs fram var målsättningen
att den ska generera leads och försäljning, med
enhetligt budskap i alla länder. Under de tre
första månaderna erhölls flera kvalificerade
leads varav 5 gick till avslut senare med ett
ordervärde på ca 5 miljoner, bara i Sverige! I
år passerade vi miljarden i omsättning och vi
vet att webben har bidragit starkt till att nå den
omsättningen. Olof Sand
VD Proact IT Group (publ.)
|
|
Kontaktperson |
|
Pär Hellström
• Internetstrateg
• Senior Projektledare
•
eMarknadschef-for-Hire
|
|