Vill du att webben ska vara en platt anslagstavla eller att den ska generera affärer och bidra till ökad försäljning?

Projektledning av Webbprojekt
Vi driver alltid våra projekt utifrån en strukturerad projektmetodik, kundens eller vår egen. Kundernas interna projektmetodik är ofta en anpassning av RUP. Den tekniska utveckling är vanligtvis baserade på SCRUM eller varianter på den. Val av projektmetodik sker alltid i samråd med uppdragsgivaren. Finns ett projektdirektiv framtaget baseras vår projektbeskrivningen på den. Projektbeskrivningen reglerar tidplan, budget, resurser, delmål, mål, innehåll, avgränsningar, etc och godkänns alltid av kund innan projektstart.

IT-Marketings styrka ligger i, utöver att driva projekten inom tids- och kostnadsramar, att tillvarata affärssidans krav på kundnytta i kombination med att säkerställa att den tekniska lösningen är den bästa möjliga för projektet.

Vi har genomfört många webbprojekt baserade på EPiServer (Proact, SvD/Schibsted), det första projektet redan 1999. Men även andra plattformar som MOSS har använts, val av teknisk plattform görs alltid i utifrån kundens bästa och i samråd med kund.

Kontakta IT-Marketing för mer information hur man driver ett webbprojekt på ett professionellt sätt.

 


Kundcase - Proact

"- När websiten togs fram var målsättningen att den ska generera leads och försäljning, med enhetligt budskap i alla länder. Under de tre första månaderna erhölls flera kvalificerade leads varav 5 gick till avslut senare med ett ordervärde på ca 5 miljoner, bara i Sverige! I år passerade vi miljarden i omsättning och vi vet att webben har bidragit starkt till att nå den omsättningen.

Olof Sand
VD Proact IT Group (publ.)

 


Kontaktperson

Pär Hellström
  Internetstrateg
  Senior Projektledare
 eMarknadschef-for-Hire

 

   

© 1996-2009  IT-Marketing. All rights reserved.