|
|
Låt kunderna göra jobbet
själva i kundportalen - kostnaderna sjunker samtidigt som servicegraden ökar
Projektledning av Kundportaler &
integration med affärssystem
En kundportal är enkelt definierat en tydligt avgränsad area där kunden loggar in med sitt användarnamn och lösenord, tillänglig dygnet runt. I takt med ökade
lönsamhetskrav så är det naturligt att tillhandahålla kundunik infomation som avtal & villkor,
avtalspriser, fakturahistorik, statistik, reklammationsfunktion, mm, via en kundportal. Kunderna hanterar sina ärenden själva och kundservice klarar sig därmed på färre
medarbetare och värdefull säljtid frigörs från säljarna. Kunderna upplever det som ökad servicegrad då de inte är
låsta till kontorstider.
Kundportalprojekt tenderar att bli tekniktunga då projekten innehåller integration med bakomliggande affärssytem som t.ex. SAP.
En viktig förutsättning för ett lyckat projekt är en senior projektledare som kan hantera verksamhetens krav och samtidigt styra utvecklarna
att leverera i tid.
Vi har de senaste åren genomfört kundportalprojekt åt SvD, KP
Pension & Försäkring (helägda av Folksam) och Posten. Tekniska
plattformar har varit EPiServer, Websydian/Plex och MOSS (Microsoft Office SharePoint Server)
Kontakta IT-Marketing för mer information om projektledning av Kundportalprojekt.
|
|
|
Kundcase - Posten |
|
"- Med nya kundportalen på plats kommer
kundservice att avlastas avsevärt och vi frigör
värdefull säljtid för våra säljare. Merparten av
informationen hämtas från vårt affärssystem SAP
vilket ställer krav på oss att strukturera
informationen i SAP. Kunderna är heller inte
längre låsta till kontorstider vilket uppskattas
mycket Per-Arne Lundberg
Försäljning/säljsamordning Posten Meddelande AB
|
|
Kontaktperson |
|
Pär Hellström
• Internetstrateg
• Senior Projektledare
•
eMarknadschef-for-Hire
|
|