Intranätets roll som företagets informationsnav och portal för applikationer blir allt viktigare

Projektledning av Intranätprojekt
Ju mer vildvuxen organisationen är med olika bolag, affärsområden, vertikaler, regioner, länder, etc desto viktigare är Intranätet för att uppnå önsakde syneriger. Informationsdelning och "knowledge sharing" är ledord vid sammanslagningar eller när verksamheter ska effektiviseras. Intranänet är ofta möjliggöraren för att nå målen.

Att fånga verksamhetens krav och omvandla dem till ett Intranät som blir lättanvänt och ett användbart arbetsredskap för de anställda, ställer stora krav på projektledaren. Att involvera, och framförallt frigöra tid för interna resurser som ofta används då det handlar om intern information, är en viktig framgångsfaktor. I redan slimmade organisationer med högarbetsbelastning förutsätter det en stark projektledare som orkar stå emot och driva projektet framåt.

På senare år har vi implementerat intranät åt Schibsted (koncernintranät för bolagen SvD, E24, Tasteline, Jobb24 och minTur) och åt Proact (koncernintranät, verksamhet i 7 länder med ett 20-tal regionkontor). Uppdragen har bestått av projektledning, kravinsamling, upphandling av publiceringsverktyg, utveckling, test, produktionssättning och utbildning av webbredaktörer.

Kontakta IT-marketing för mer information om Intranät.


Kundcase - SvD/Schibsted

"- Vi hade aldrig nått den höga målsättningen med nytt Intranät utan extern hjälp av Pär som med sin tekniska kunskap och höga sociala kompetens lotsade oss och projektet i mål. Dessutom inom budget!
 
Björn Hygstedt
Informationschef Schibsted
 
 

Kontaktperson

Pär Hellström
  Internetstrateg
  Senior Projektledare
 eMarknadschef-for-Hire

 

   

© 1996-2009  IT-Marketing. All rights reserved.