Nytt intranät, ny prenumerationswebb, ny annonswebb och ny corporatewebb åt Sveriges ledande mediehus

Ny kundportal/prenumerationswebb höjer servicegraden och avlastar kundservice
Uppdrag: Projektleda och ansvara för framtagande av ny prenumerationswebb som ska höja servicegraden mot Svenska Dagbladets prenumeranter och avlasta kundservice.Projektet innehöll en grad av komplexitet då flera externa leverantörer var inblandade och teknisk integration mot bakomliggande affärssystem skulle genomföras.

Ny annonswebb kopplar ihop köpare med annonssäljare
Uppdrag: Fungera som stöd och sakkunnig till internprojektledare vid framtagandet av ny annonswebb för annonsköpare. Nya annonswebben syftar till att sälja mer annonsutrymme i både tidning och webb.

Ny corporatewebb uppdateras i högre tempo
Uppdrag: Projektleda och ansvara för framtagandet av en ny corporatewebb, SvD Info, som ska presentera mediehuset SvD bättre en tidigare. Projektet ska även nå målet med att göra uppdateringen enklare än tidigare, Informationsavdelningen ska kunna göra allt själva, utan att behöva be IT avdelningen om hjälp.

Nytt Intranet i Mac/PC miljö åt Sveriges ledande mediehus
Uppdrag: Projektleda och ansvara för framtagande av nytt Intranet år Mediehuset SvD. Intranätet täcker företagen SvD (tidningen) svd.se (webb), e24.se, tasteline.se, jobb24.se samt mintur.se. I uppdraget ingår även utbildning av webbredaktörer och webbadministratörer hos SvD.

Kund: Svenska Dagbladet/Scibsted
Teknisk plattform: EPiServer CMS 5
Projektmetodik: Scrum
 


 

 

 
"- Vi hade aldrig nått den höga målsättningen med nytt Intranät utan extern hjälp av Pär som med sin tekniska kunskap och höga sociala kompetens lotsade oss och projektet i mål. Dessutom inom budget!"
 
Björn Hygstedt
Informationschef Schibsted
 


Pär Hellström
  Internetstrateg
  Senior Projektledare
 eMarknadschef-for-Hire

 

   

© 1996-2009  IT-Marketing. All rights reserved.