Ny kundportal åt Postens 65 000 företagskunder avlastar kundservice och ger högre nöjd-kund-index

Ny kundportal - Posten Meddelande AB
Uppdrag: Projektleda och ansvara för framtagandet av förstudie, businesscase, projektplanering och projektstart av B2B-kundportal för Posten Meddelande AB.

Projektet ställer stora krav på projektledaren då många funktioner är önskemål från affärssidan som efter ett omfattande kravarbete, sedan ska omvandlas till en tekniskt stabil och säker lösning som ska integras med affärssytemet SAP. Förstudie, businesscase, projektplanering och projektstart är genomförda och projektet överlämnat till intern projektledare, lansering sker under 2010.

Uppdraget inkluderar även integration med flera andra projekt vars resultat ska tillhandahållas i portalen vilket ökar på komplexiteten ytterligare.

Kund: Posten Meddelande AB
Teknisk plattform: MOSS (Microsoft Office SharePoint Service) med integration mot SAP
Projektmetod: PUM (anpassning av RUP)
 


 

 

 
"- Med nya kundportalen på plats kommer kundservice att av-lastas avsevärt och vi frigör även värdefull säljtid för våra säljare. Merparten av informationen hämtas från affärssystemet SAP, vilket ställer hårda krav på teknisk integration. Kunderna är inte längre låsta till kontorstider vilket uppskattas mycket."

Per-Arne Lundberg
Försäljning/säljsamordning Posten Meddelande AB
 


Pär Hellström
  Internetstrateg
  Senior Projektledare
 eMarknadschef-for-Hire

 

   

© 1996-2009  IT-Marketing. All rights reserved.