|
|
Ny kundportal åt Postens
65 000 företagskunder avlastar kundservice och ger högre
nöjd-kund-index
Ny kundportal - Posten Meddelande AB
Uppdrag: Projektleda och ansvara för framtagandet av
förstudie, businesscase, projektplanering och projektstart av B2B-kundportal för Posten Meddelande AB.
Projektet ställer stora krav på projektledaren då många funktioner är önskemål från affärssidan som efter ett omfattande kravarbete, sedan ska omvandlas till en tekniskt stabil och säker lösning
som ska integras med affärssytemet SAP. Förstudie, businesscase, projektplanering och projektstart är genomförda och projektet överlämnat till intern projektledare, lansering sker under 2010.
Uppdraget
inkluderar även integration med flera andra projekt vars
resultat ska tillhandahållas i portalen vilket ökar på komplexiteten ytterligare.
Kund: Posten Meddelande AB
Teknisk plattform: MOSS (Microsoft Office SharePoint
Service) med integration mot SAP
Projektmetod: PUM (anpassning av RUP)
|
|
|
|
|
"- Med nya kundportalen på plats kommer
kundservice att av-lastas avsevärt och vi frigör
även
värdefull säljtid för våra säljare. Merparten av
informationen hämtas från affärssystemet SAP,
vilket ställer hårda krav på teknisk integration. Kunderna är inte
längre låsta till kontorstider vilket uppskattas
mycket."Per-Arne Lundberg
Försäljning/säljsamordning Posten Meddelande AB
|
|
Pär Hellström
• Internetstrateg
• Senior Projektledare
•
eMarknadschef-for-Hire
|
|